کد خبر 1663233
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۸

به گزارش مشرق،صفحه توئیتری ایران مازندران تصاویری از پل ورسک منتشر کرد و در توضیحات آن نوشت:

دو تصویر با فاصله حدود ۹۰ سال از پل ورسک

دو تصویر با فاصله حدود  ۹۰ سال از  پل ورسک

دو تصویر با فاصله حدود  ۹۰ سال از  پل ورسک

دو تصویر با فاصله حدود  ۹۰ سال از  پل ورسک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    25 6
    اون موقع از چه مصالحی استفاده کردن که هنوز سرپا و زیباست
    • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      14 3
      دقیقا
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      18 17
      چی میگی عمو جان این پل سه سال یه بار تعمیرات میشه تمام چین و چروکش پر میشه والا عمرش به 20 سال نمیکشید
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      16 4
      پل ورسک یک شاهکار مهندسی است اما برخی افراد کم اطلاع فکر می کنند اگر پلها را بازدید و مرمت دوره ای نکنند باز هم دوام خواهند داشت !!! از نظرات هم میشود فهمید که اکثریت چیزی از روشهای مهندسی و نگهداری سازه های مهم مثل پل ها هیچ جیزی نمیدانند !!! اگر یک آسفالت معمولی خیابان یکسال بهش رسیدگی نشود ، سال بعد قابل استفاده نخواهد بود چطور توقع داشتید این پل بعد از بیش از 80 سال بدون بازدید و مرمت دوره ای مهندسی سرپا بماند ؟!!! خدائیش برخی آدمها فقط تو 80 سال پیش گیر کردند . شاید اگر طرفدار قاجار بودند الان ماشین دودی را نماد پیشرفت تکنولوژی می دانستند در حالی که الان بالای 15000کیلومتر خط راه آهن داریم و هر روز هم در حال گسترش است .گسترش شبکه راه آهن نشانه بهره وری در حمل و نقل کالاست مخصوصا در کشوری که نقاط بیابانی و نیمه بیابانی زیادی دارد و گسترش شبکه راه آهن مقرون به صرفه است . جا دارد دولتها به این موضوع توجه ویژه داشته باشند .ایران جزو 20 کشور اول در شبکه راه آهن است که با توجه به مساحت کشور نیاز به پیشرفت سریعتر احساس میشود. ان شاء الله
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      5 11
      المان ایران به چشم یک خرابه میدید که برا راحتی خودش ساخت پولشم از مردم ایران گرفت خخخخخخ فلاکت یعنی این
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
      1 0
      آمریکایی ها برای عربستان پل محکم و درجه یک ساختند . در اولین سیل از بین رفت . همین دو ماه گذشته بود . الگوی توسعه را هم دیدیم .
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    22 2
    عجب مهندسی داشته
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      22 24
      مقایسه کنید با مسکن مهرهایی که محمود ساخت تو اولین زلزله همشون ریختن
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      5 4
      خداییش
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    20 4
    مهندسم مهندسای قدیم الان یه خونه چهارطبقه میسازن دو روز بعد ترک از بالا تا پایین می افته
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    16 1
    احسنت
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      5 1
      واقعا مهندسین هنرمندی داشته
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    18 2
    خداییش باید احسنت گفت به سازنده
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    19 2
    مهندسینش مال آلمان یا اتریش بودن
  • CA ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    14 1
    درود بر مهندسین قدیم
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    20 3
    روح سازندگان این اثر بدیع شاد!
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    13 0
    چه نمای زیبایی داره
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    12 0
    فوق العاده است
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    14 1
    روح سازندش شاد و
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    14 6
    همه دولت ها هم خوبی داشتن هم بدی. این یک از خوبی های رژیم سابق بود
    • GB ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      7 14
      المان امد برای اینکه قطاراش راحت رد شن ساختن چی شر ور میگی همین هم جز فلاکت رژیم شاه بود که دنیا کشور ما رو به جشم نوکر میدید نه چیز دیگه ای
  • IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    13 1
    درود بر مهندس آلمانی
  • DE ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    7 20
    پل ورسک از پل عابر پیاده روی یادگار امام هم کوتاه تره. الکی استوره سازی می کنید.
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      10 2
      امکانات اون موقع چی بوده ؟!
    • DE ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      1 1
      قطعا از امکانات زمان شاه عباس خیییییلی بیشتر بوده. پل دختر از این محکم تره.
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      2 0
      شما اول برو املا یاد بگیر که اسطوره رو غلط ننویسی
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    10 1
    بسیار زیبا
  • محمد IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    10 8
    اگراین‌پل‌پیمانکاران‌ایرانی‌ساخته‌بودند.تاالان‌هزاربارتخریب‌شده‌بودوسیل‌همه‌اش‌برده‌بود.داخل‌منطقه‌ما‌امسال‌پل‌ساختند‌زمستانش‌‌پل‌‌ریزش‌کرد.
  • US ۰۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    22 21
    هزاران پل بزرگ و کوچک چند خطه، هزاران کیلومتر اتوبان، هزاران کیلومتر راه آهن، ده‌ها بندر و اسکله و منطقه آزاد، ده ها کیلومتر تونل چند خطه، صدها پل روگدر و زیر گذر... اینها همه حاصل تنها چهل و اندی سال خدمات اخیر است که به چشم نمیاد و کسی اسمش رو آبادانی نمیزاره، ولی پل خرسک که تو تمام تاریخ بقول خودشون ۲۵۰۰ شاهنشاهی ساخته شد که اونهم بسفارش انگلیسی‌ها و با بودجه و کارگر ایرانی برای عبور قشون انگلیس درست کردن تنها این ی دونه دیده میشه و نشان آبادانیه؟ واقعا خاک بر سر متوهمان بد بخت خودباخته سرسپرده ای که هنوز تو یک پل ۹۰ ساله گیرن.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      6 11
      دمت گرم این پهلوی پرستها تنها افتخارشون این پل چسقلیه که اون هم خارجیها برای اهداف خودشون ساختن نه مردم ایران
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      4 5
      ای قربون دهنت.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      4 3
      متاسفانه حق با شماست
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    11 2
    نه مثل سازه های الان
  • سلام CH ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    9 4
    هنوزم با ابهت
  • US ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    10 5
    ۹۰ ساله دست نخورده مانده
  • رضا IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    1 8
    در این سالها آیا سازه زیرین پل چک شده است یا باید منتظر ماند تا فاجعه رخ دهد؟
    • US ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
      2 0
      نه، منتظر دستور و راهنمایی از جانب شما بودند، نه اینکه مملکت قحط الرجاله و اصلا پل و جاده و تونل صد تا صدتا ساخته نمیشه و این تنهای بنای احداث شده و نناد آبادانی کشوره، نمیدونستن بنده های خدا. خوب شد شما اظهار فضل فرمودید. حالا دقیقا چیکار باید بکنن؟
  • IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    7 0
    خدا بیامرزد مهندسش رو
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    7 15
    آبادانی های بعد از انقلاب رو هم به نمایش بگذارید گیر دادید به این پل هر دو روز یه بار روش کار می کنید
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    9 2
    شاهکار مهندسی ، مدیریت قوی
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    12 5
    یاد مسکن مهر افتادم دم سازنده اش گرم روحش شاد ببینید چی ساخته 100 سال کار میکنه
  • من IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    6 0
    دم مهندسش گرم
  • رحمانی تالشی IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    11 0
    هر کسی برای خدمت به ایران عزیز قدمی برمی دارد اگر زنده است خدا بهش سلامتی بدهد اگر به رحمت خدا رفته خدایش بیامرزد
  • احمد IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    4 0
    حداقل یک رنگ بهش بزنید
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
      3 1
      موضوع از رنگ زدن خیلی مهمتر است !!!!! این پلها و همه سازه های ساختمانی نیاز به مرمت و بازسازی دوره ای و مداوم دارند حتی سازه هائی مثل ساختمان مسکونی سالانه و بعضا ماهانه نیاز به رسیدگی و مرمت دوره ای دارند چه رسد به سازه های پر تنشی مثل پلها !!!! اگر یک سال بهش رسیدگی نشود کاملا برای عبور قطار غیر استاندارد میشود مخصوصا در مکان این پل که اختلاف دما در روز و شب حداقل 20 درجه است و در بین فصلها احتمالا بالاتر از 30 یا 40 درجه است و مضافا تنشهای حرکتی قطار و دمای محیطی که حتی صخره های اطراف را خورد میکند چه رسد به سازه های مصنوعی !!!
  • ارش IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    2 6
    دوباره همین چند ماه پیش ساخته شد وگرنه مخروبه شده بود
  • محمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    2 0
    دمشون گرم واقعا
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    7 10
    اینقدر جاده و پل و بزرگراه تو این کشور ساخته شده که فقط یک خود تحقیر می تونه اونها رو نبینه و یا انکار کنه
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۹
    0 1
    الآن آجرنما شده!!!خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
    1 1
    اگر تا حالا صد بار بازسازی نشده بود اینجوری نمونده بود
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۳۰
    0 0
    این پل بارها تعمیر شده
  • US ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۹/۰۱
    0 0
    احتمال بسیار زیاد اختلاف این دو تصویر بیشتر از ۱۰ سال نیست تصویر سیاه و سفید، حتما قبلا رنگی بوده که بعدا سیاه و سفیدش کردن. پوشش گیاهی بالای کوه محاله که در ۹۰ سال اینقدر تغییرش جزئی و ناچیز باشه. یعنی تصویر سیاه و سفید احتمالا درست قبل احداث اون دو ساختمان کوچک در طرفین پل و دهانه تونل است، و تصاویر بعدی ۱۰ تا ۱۵ سال بعد گرفته شدن. آجرهای بکار رفته شده هوازدگی زیادی رو در تصویر رنگی نسبت به سیاه و سفید نشون نمیده و این یک دلیل دیگه بر کم بودن فاصله زمانی دو تصویر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس